Що нового

Бухоблік та оподаткування

5 жовтня

Дайджест головних бухгалтерських новин за минулий тиждень

Дайджест головних бухгалтерських новин з 20 по 24 травня 2024 року Мінфін відкоригував Положення про реєстрацію платників ПДВ. Змінами удосконалюють окремі додатки, зокрема, реєстраційну заяву платника ПДВ та заяву про анулювання реєстрації

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин з 20 по 24 травня 2024 року ДПС у Полтавській області зауважила: на суми сплаченого з порушенням строків податкового зобов’язання, нараховують пеню. Роблять це починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати, визначеного в податковому повідомленні-рішенні. Пеню нараховують за кожний календарний день прострочення сплати зобов’язання, з розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин з 20 по 24 травня 2024 року КМУ переглянув умови бронювання у Дії. Забронювати вдасться тих, хто має військово-обліковий документ та оновив свої дані до 17 липня. Нові правила працюють із 2 жовтня

ЧИТАТИ БІЛЬШЕ

Дайджест головних бухгалтерських новин з 20 по 24 травня 2024 року І наостанок! Запрошуємо на семінар до Міжнародного дня бухгалтера. Поговоримо про те, за які помилки у собівартості штрафує ДПС, як фіскалізувати продажі через «Нову пошту»,  з яких доходів та за якою ставкою утримувати військовий збір, коли не варто поспішати подавати пакет документів для розблокування податкових накладних, які плюси та мінуси від індивідуальної податкової консультації. Чекаємо на вас 8 листопада в Києві! До зустрічі! 

🙋‍♀️ ВЗЯТИ УЧАСТЬ

 Щоб завжди бути в курсі новацій, долучайтеся до родини Головбух. І підписуйтеся на нас у соцмережах :)  Тримаймося разом!

4 жовтня

Робота з РРО: чеки, штрафи, товарний облік, POS-термінали, Нова пошта, маркетплейси

Робота з РРО

ВЗЯТИ УЧАСТЬ

ПРОГРАМА

Робота з РРО: чеки, штрафи, товарний облік, POS-термінали, Нова пошта, маркетплейси Які реквізити фіскального касового чека є обов’язковими

Робота з РРО: чеки, штрафи, товарний облік, POS-термінали, Нова пошта, маркетплейси Які штрафи за помилки у касових чеках та Z-звітах

Робота з РРО: чеки, штрафи, товарний облік, POS-термінали, Нова пошта, маркетплейси Що таке товарний облік та в яких випадках його потрібно вести

Робота з РРО: чеки, штрафи, товарний облік, POS-термінали, Нова пошта, маркетплейси Чи потрібно фіскалізувати продажі через «Нову пошту» та маркетплейси

Робота з РРО: чеки, штрафи, товарний облік, POS-термінали, Нова пошта, маркетплейси Для кого у 2025 році стануть обов’язковими платіжні термінали

4 жовтня

Комітет ВРУ підтримав до другого читання законопроєкт про історичне збільшення податків № 11416-д

Законопроєкт про підвищення податків № 11416-д підготували до прийняття в цілому

По факту залишили:

Зі змін, які оголосили перед засіданням Комітету по другому читанню:

  • додався МПЗ (по землі, погоджена редакція);
  • уточнення щодо строків ВЗ:
    • якщо ФОП закрився до набрання закону, то не відбувається перерахунок;
    • якщо людина звільнилася до набуття закону, то не відбувається;
    • інші доходи (не зарплата), то ВЗ оподатковується з 1 січня 2025 року;
    • банки заплатять податок 50% після закінчення року. Тому надійде він, скоріш за все, вже в 2025 році;
  • додали звільнення «кешбеку» від ПДФО;
  • виключення для є-резидентів.

Дату вступу переходу на щомісячну звітність ПДФО перенесли на 1 січня 2025 року.

Розгляд проєкту закону від 30.08.2024 № 11416-д у залі на наступному тижні.

Підпишуть його вже у другій половині жовтня. Проте частина норм запрацює заднім числом, з 01 жовтня 2024 року.

Народний депутат Ярослав Железняк оприлюднив у своєму Telegram-каналі остаточну версію проєкту Закону від 30.08.2024 № 11416-д після розгляду в Комітеті до другого читання. Вийшло 1388 поправок до тексту.

За інформацією Ярослава Железняка

4 жовтня

Мінфін змінює додатки до прибуткової декларації

Мінфін змінює додатки до прибуткової декларації

На вебпорталі ДПС оприлюднили проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств».

Проєкт наказу підготували з метою реалізації положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства» від 18.06.2024 № 3813-IX; далі — Закон № 3813.

Проєктом наказу вносять зміни до додатків до форми Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженої наказом Мінфіну від 20.10.2015 р. № 897 (у редакції наказу Мінфіну від 20.02.2023 р. № 101) та приводять їх у відповідність до положень Податкового кодексу України; далі — ПК.

Нагадуємо, що Законом № 3813-IX внесли зміни до ПК, зокрема, щодо:

  • уточнення положень, якими визначають базу оподаткування операцій резидентів Дія Сіті — платників податку на особливих умовах, передбачених абзацом шостим підпункту «б» та абзацом першим підпункту «в» підпункту 135.2.1.5, підпунктом 135.2.1.9.2 та підпунктом «а» підпункту 135.2.1.13 ПК;
  • уточнення положень, якими визначають різниці при здійсненні фінансових операцій, передбачених підпунктом 140.4.3, абзацом 4 п.п. 140.5.4 та абзацом 3 п.п. 140.5.51 ПК;
  • доповнення положеннями щодо проведення інвентаризації визначених пунктом 43-1 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК основних засобів, які були у використанні та введені в експлуатацію у період дії воєнного стану в Україні;
  • доповнення положеннями щодо призначення основних засобів у вигляді житлових будинків (окремих квартир, кімнат тощо), розташованих на території України та придбаних платником податку у період дії воєнного стану для використання в господарській діяльності, відповідно до пункту 69 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК.

У зв’язку з цими змінами приводять у відповідість до положень ПК наступні додатки до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств:

  • додаток РІ до рядка 03 РІ декларації;
  • додаток ПН до рядка 23 ПН декларації;
  • додаток ДІЯ до рядка 06.3 ДІЯ декларації.

Окрім того, у новій редакції викладають додаток АМ до рядка 1.2.1 додатка РІ до рядка 03 РІ декларації.

За інформацією ДПС

4 жовтня

Звіт про 5 років роботи Комітета Гетманцева

Звіт про 5 років роботи Комітета Гетманцева

ПОДАТКОВА ПОЛІТИКА скачати інфографіку

Підбиваючи проміжні підсумки п’ятирічної роботи Комітету, Гетманцев зауважив, що основні зусилля, очікувано, зосередили на податковій політиці. На жаль, довелося не лише реалізовувати планову роботу, а й оперативно реагувати на виклики пандемії та повномасштабної війни.

За цей період запровадили низку важливих податкових змін.

Серед ключових ініціатив — звільнення від сплати ЄСВ для підприємців та фермерів на час воєнного стану, пільги на податок на нерухомість та землю для постраждалих регіонів, а також зниження податкового навантаження для бізнесу через впровадження спрощеної системи оподаткування.

Крім того, внесли зміни до законодавства для стимулювання інвестицій в індустріальні парки та підтримку малого та середнього бізнесу під час кризи.

Протягом останніх років впровадили нові стандарти для спрощення митних процедур і механізми боротьби з контрабандою, що включають вдосконалення митної інфраструктури та підвищення її ефективності. Серед ключових результатів — підвищення прозорості митного контролю.

Комітет також приділив увагу реформам у сфері бухгалтерського обліку, регулюванню грального бізнесу, який тривалий час залишався в тіні, а також створенню Бюро економічної безпеки для посилення боротьби з економічними злочинами.

ФІНАНСОВИЙ СЕКТОР скачати інфографіку

Зусилля Комітету зосередили на зміцненні фінансового сектора України. Одним із ключових напрямів стало вдосконалення регулювання банківської діяльності та створення прозорих умов для фінансових установ.

В області банківського регулювання впровадили нові стандарти, які забезпечують більш ефективний контроль та підвищують прозорість фінансових операцій. Це дозволило зменшити ризики та підвищити стабільність банківської системи.

У сфері споживчого кредитування запровадили заходи для захисту прав позичальників. Вони включають чітке регулювання колекторських компаній та спрощення процесів реструктуризації боргів.

Окрім того, створення механізмів для розвитку мікрокредитування вважають важливим досягненням. Це дозволило забезпечити доступ до фінансування для малих підприємств і окремих громадян.

За інформацією Данила Гетманцева

4 жовтня

Скоро в Україні запрацює система еАкциз: Уряд ухвалив нормативку

Скоро в Україні запрацює система еАкциз: Уряд ухвалив нормативку

Кабмін ухвалив нормативно-правові акти про порядок функціонування системи.

еАкциз замінить традиційні паперові акцизні марки на електронні з унікальними кодами. За допомогою застосунку Дія споживачі:

  • скануватимуть продукцію;
  • перевірятимуть легальність і походження товару;
  • надсилатимуть скарги в разі порушень.

Ухвалені Урядом документи регулюють:

  • функціонування системи еАкциз;
  • роботу з бізнесом і державними органами;
  • взаємодію з іншими реєстрами;
  • витяги з системи;
  • відстеження підакцизних товарів. Зокрема завдяки складанню акцизного електронного документа (АЕД) та унікального групового ідентифікатора (УГІ)).

еАкциз дозволить:

  • бізнесу отримувати акцизні марки без бюрократії та візитів до податкової служби;
  • споживачам перевіряти легальність продукції через Дію;
  • державі не втрачати кошти через тіньовий ринок тютюну та алкоголю.

Проєкт еАкциз впроваджує Мінцифри спільно з Мінфіном та ДПС за сприяння проєкту «Підтримка цифрової трансформації» за підтримки USAID та UK Dev. Партнери проєкту – Фонд Східна Європа та Інститут аналітики та адвокації.

За інформацією Мінцифри

4 жовтня

Податкова вперше отримала дані щодо рахунків українців за кордоном

Податкова вперше отримала дані щодо рахунків українців за кордоном

Україна зробила важливий крок у напрямі підвищення прозорості фінансових операцій та боротьби з ухиленням від сплати податків та успішно здійснила свій перший міжнародний автоматичний обмін інформацією за стандартом Common Reporting Standard (CRS)*.

У межах цього обміну ДПС передала інформацію про фінансові рахунки нерезидентів до податкових органів юрисдикцій — партнерів з обміну, а також отримала від іноземних компетентних органів дані про рахунки податкових резидентів України. Предметом обміну стала інформація про фінансові рахунки, які ведуть фінансові установи (банки, страхові та інвестиційні компанії тощо) та які належать резидентам юрисдикцій-партнерів, а саме:

  • ім'я власника;
  • його адреса;
  • податкове резидентство;
  • податковий номер;
  • дата та місце народження;
  • дані про фінансову установу;
  • дані про рахунок (залишок станом на кінець звітного періоду, загальна сума дивідендів, процентів або інших доходів).

Доступ України до інформації про іноземні фінансові активи своїх резидентів за стандартом CRS дозволить:

  • посилити контроль за своєчасністю та повнотою декларування доходів, що підлягають оподаткуванню;
  • виявити незадекларовані доходи для боротьби з ухиленням від сплати податків фізичними особами;
  • підвищити ефективність застосування правил про оподаткування контрольованих іноземних компаній;
  • отримати додаткове джерело податкової інформації під час впровадження непрямих методів контролю за оподаткуванням фізичних осіб.

Цей крок є частиною зобов’язань України у процесі інтеграції до ЄС та спрямований на підвищення прозорості податкової сфери.

_______

* CRS передбачає щорічний автоматичний обмін інформацією про визначені види фінансових рахунків між державами, які приєднались до Багатосторонньої угоди компетентних органів про автоматичний обмін інформацією про фінансові рахунки. Податкові органи щорічно отримують масив даних щодо тих іноземних рахунків, які належать їх податковим резидентам, або які належать організаціям, що перебувають під контролем таких резидентів. У відповідь юрисдикції надають аналогічну інформацію податковим органам держав-партнерів щодо рахунків їх податкових резидентів. Збір інформації про рахунки, що підлягає обміну, здійснюють фінансові установи, які подають звіти податковим органам юрисдикцій, де вони здійснюють діяльність. Перший звітний період охоплював період з 1 липня до 31 грудня 2023 року, а перший обмін даними успішно завершився 30 вересня 2024 року.

Станом на січень 2024 року близько 110 юрисдикцій є учасниками міжнародного багатостороннього автоматичного обміну інформацією про фінансові рахунки, включно з усіма державами-членами ЄС.

За інформацією Мінфіну

4 жовтня

Не подана до ДПС заява про неможливість звітувати з ПДВ є підставою для анулювання реєстрації

Не подана до ДПС заява про неможливість звітувати з ПДВ є підставою для анулювання реєстрації

Постанова Верховного Суду від 17.09.2024 у справі № 280/10300/23

Суд касаційної інстанції підтримав позицію контролюючого органу щодо правомірності прийнятого рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість.

З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу рф та забезпечення прав і обов`язків платників податків ВРУ прийняла Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану» від 03.03.2022 № 2118-IX (далі – Закон № 2118), який набрав чинності 7 березня 2022 року.

Законом № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України (ПК) доповнили пунктом 69.

У разі відсутності у платника можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39-2, пунктом 46.2 ПК, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платників звільняють від передбаченої ПК відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні (пп. 69.1. п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК, зі змінами, внесеними Законом від 12.05.2022 № 2260-IX).

Відтак, передбачене звільнення від відповідальності поставлене в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником обов`язку, зокрема, щодо дотримання термінів подання звітності.

Мінфін наказом від 29.07.2022 № 225 затвердив Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК; далі – Порядок № 225.

У вказаний в оскаржуваному рішенні періоді та на час прийняття спірного рішення позивач не подав заяву до контролюючого органу про відсутність можливості подання звітності. Відтак не вчинив обов`язкової дії, яка б звільняла позивача як платника податків від відповідальності за несвоєчасне виконання податкового обов`язку, зокрема щодо подання звітності.

Окрім того, ВС звертає увагу на те, що законодавець намагаючись пристосуватися до нинішніх умов життя вніс зміни до податкового законодавства України, які б дозволяли особам звільнятися від відповідальності за несвоєчасне виконання податкового обов`язку. В той же час вказана норма зобов`язує особу вчинити певну дію, а саме подати відповідну заяву до контролюючого органу. Позивач цього не зробив.

Окрім іншого, позивач зазначив про те, що він не подавав декларацію з ПДВ, у зв`язку з відсутністю уповноваженої особи на вчинення вказаних дій.

У той же час позивач провадив господарську діяльність, зокрема реєстрував податкові накладні. Це навпаки свідчить про те, що позивач мав можливість подати декларацію з ПДВ, або принаймні повідомити контролюючий орган про неможливість виконати свій обов`язок у встановлений законодавством строк.

Вказані вище обставини також підтверджують можливість Товариства дотриматися норм Порядку № 225 в частині повідомлення податкового органу про неможливість виконати свій обов`язок у встановлений законодавством строк.

З урахуванням установлених обставин, постановою ВС у складі Касаційного адміністративного суду від 17.09.2024 у справі № 280/10300/23 касаційну скаргу позивача залишили без задоволення. Постанову Третього апеляційного адміністративного суду від 24.07.2022 залишили без змін.

4 жовтня

5 жовтня — останній день для реєстрації ПН та РК за першу половину вересня

5 жовтня — останній день для реєстрації ПН та РК за першу половину вересня

Раніше податківці пояснювали, що нові строки реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН) застосовують до податкових накладних і розрахунків коригування до них (далі — ПН/РК), граничний строк реєстрації яких припадає на період з дати набрання чинності Законом України від 12.01.2023 № 2876-IX. Тобто з датою складання починаючи з 16.01.2023. Ці строки реєстрації ПН/РК — тимчасові. Вони діють упродовж дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому скасують/припинять воєнний стан.

Так, граничним днем для реєстрації ПН/РК за першу половину місяця є 5-е число наступного місяця, а за другу половину — 18-е число. У жовтні 2024 року — це 5 та 18 числа. Водночас, 5 жовтня припадає на вихідний день (суботу).

Нагадуємо, що операційний день триває в робочі з 8:00 до 20:00. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки ЄРПН, не проводять упродовж операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо граничні строки реєстрації ПН/РК припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважають операційним днем (п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ від 29.12.2010 № 1246).

Тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану операційний день для реєстрації ПН та/або РК, на який припадає граничний строк реєстрації ПН та РК, триватиме з 0:00 до 24:00 (пп. 69.18 підрозд. 10 розд. ХХ Податкового кодексу України).

Тож, упродовж усього дня 5 жовтня (в суботу) можете реєструвати ПН/РК за першу половину вересня 2024 року.

4 жовтня

Як підтвердити дані податкової звітності у разі втрати або неможливості вивезення первинки з територій бойових дій

Воєнний стан: як звітувати без первинних документів

До платників податків / податкових агентів, які провадили діяльність на територіях, на яких ведуть (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями рф, і не можуть пред’явити первинні документи, на підставі яких ведуть облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, як виняток із положень статті 44 Податкового кодексу України (ПК) застосовують спеціальні правила для підтвердження даних, визначених у податковій звітності.

Платники податків / податкові агенти мають право подати до контролюючого органу в довільній формі повідомлення про неможливість вивезення первинних документів.

У ньому зазначають:

  • обставини, що призвели до втрати та/або неможливості вивезення первинних документів;
  • податкові (звітні) періоди;
  • загальний перелік первинних документів (за можливості — із зазначенням реквізитів).

Повідомлення підписують керівник підприємства та головний бухгалтер (пп. 69.28 п. 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» ПК).

За інформацією ДПС у Луганській області

4 жовтня

Уряд схвалив нові строки прибуття до ТЦК та СП

Уряд схвалив нові строки прибуття до ТЦК та СП

Постанова КМУ від 01.10.2024 № 1134

Відтепер військовозобов'язані та резервісти, які проживають в обласних центрах, мають з’явитися до територіального центру комплектування та соціальної підтримки у 7-денний строк після надсилання виклику поштою. Мешканці інших населених пунктів мають 10 днів для цього.

Повістка має бути направлена рекомендованим поштовим відправленням з описом вкладення та повідомленням про вручення.

Таке рішення дозволить пришвидшити централізоване оповіщення військовозобов’язаних та резервістів.

Відповідні зміни Кабмін за ініціативи Міноборони вніс у «Порядок проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації, на особливий період», затвердженого постановою КМУ від 16.05.2024 № 560.

4 жовтня

Ухвалили рішення про введення економічного бронювання — нардеп

Ухвалили рішення про введення економічного бронювання — нардеп

Заступник Мінекономіки Кіндратів Віталій повідомив, що точно впроваджуватимуть модель економічного бронювання. Рішення прийняте.

Наразі розглядають три моделі. Рішення «має схвалити вище політичне керівництво і потребує ще окремих змін в закон через комітет Наталухи (від ред. голова Комітету ВР з питань економічного розвитку)», — прокоментував Ярослав Железняк у своєму Телеграм-каналі.

Зокрема, у питанні економічного бронювання переходять від критичності підприємства до критичності працівника.

Попередньо на рік, але з щомісячним підтвердженням заробітної плати.

За інформацією Ярослава Железняка

4 жовтня

QR-коди, які можуть приховувати шахрайські посилання: роз’яснення Мінюсту

QR-коди, які можуть приховувати шахрайські посилання: роз’яснення Мінюсту

При скануванні QR-кодів дотримуйтеся наступних правил:

  • скануйте QR-коди тільки з перевірених джерел. Утримуйтеся від зчитування QR-кодів, на які ви випадково натрапили;
  • перевіряйте вебсайти. Якщо QR-код спрямовує вас на вебсайт, переконайтеся у правильності написання його адреси;
  • використовуйте антивірусні програми. Вони попередять про небезпеку в разі переходу на небезпечний сайт або відкриття файлів із вірусами;
  • будьте обережні під час здійснення платежів за допомогою QR-кодів;
  • звертайте увагу на підробки. Перевірте, чи не наклеєний один QR-код поверх іншого.

За інформацією Мінюсту

4 жовтня

Для виробників спирту етилового та біоетанолу змінюють порядок сплати акцизу

Для виробників спирту етилового та біоетанолу змінюють порядок сплати акцизу

Мета змін — забезпечити повноту сплати акцизного податку виробниками спирту етилового та біоетанолу та унеможливити застосування тіньових схем їх реалізації.

Автори законопроєкту від 02.10.2024 № 12038-1 пропонують зміни до:

та

  • Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» від 18.06.2024 р. № 3817-IX.

Законопроєкт передбачає новий порядок щодо визначення податкових зобов’язань з акцизного податку виробниками спирту етилового та біоетанолу, а саме з урахуванням гарантованого податкового зобов’язання (ГПЗ) з акцизного податку. ГПЗ — величина податкового зобов’язання з акцизного податку, розрахована виходячи з максимальної продуктивності обладнання для виробництва спирту етилового, біоетанолу.

За інформацією Данила Гетманцева

4 жовтня

Порядок подання заяви № 3-РВ про виключення з реєстру волонтерів

Порядок подання заяви № 3-РВ про виключення з реєстру волонтерів

Реєстр волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації (далі — Реєстр волонтерів) формує і веде ДПС, та оприлюднює на своєму офіційному вебпорталі.

Порядок формування та ведення Реєстру волонтерів затвердив Мінфін наказом від 30.10.2014 № 1089; далі — Порядок № 1089.

Волонтера з Реєстру волонтерів виключають на підставі заяви про виключення з Реєстру волонтерів АТО та/або здійснення заходів із забезпечення НБО за формою № 3-РВ (далі Заява № 3-РВ). Її форма наведена у додатку 4 до Порядку № 1089.

Заяву № 3-РВ подає волонтер до територіального органу ДПС у паперовій або електронній формі у такому самому порядку, як і при включенні до Реєстру волонтерів.

Заяву в електронній формі фізична особа – благодійник подає засобами Порталу Дія, Електронного кабінету або технічними засобами електронної комунікації (пп. 2.1 та 2.2 розд. ІІ Порядку № 1089).

У Заяві № 3-РВ фізособа-благодійник зазначає дату припинення діяльності як волонтера, яка не може бути пізніше дати подання такої заяви (абз. 2 п. 3.1 розд. ІІІ Порядку № 1089). Якщо таку дату в заяві не зазначити, то дата припинення діяльності фізичної особи як волонтера, що відповідає даті подання заяви (п. 3.5 розд. ІІІ Порядку № 1089).

У разі отримання Заяви № 3-РВ територіальний орган ДПС протягом одного робочого дня виключає волонтера з Реєстру волонтерів (п. 3.2 розд. ІІІ Порядку № 1089).

Рішення про виключення з Реєстру волонтерів оформляють за формою № 5-РВ (додаток 5 до Порядку № 1089).

Протягом одного робочого дня, що настає за днем виключення волонтера з Реєстру волонтерів, територіальний орган ДПС направляє один примірник Рішення № 5-РВ за місцем проживання фізичної особи, зазначеним у Реєстрі волонтерів, розміщує примірник рішення в е-формі в Електронному кабінеті.

Датою виключення з Реєстру волонтерів є дата внесення відповідного запису до Реєстру волонтерів (п. 3.6 розд. ІІІ Порядку № 1089).

На вебпорталі ДПС розмістили електронну форму Заяви № 3-РВ за ідентифікатором F1308401.

ЗІР, категорія 103.15

4 жовтня

Чи можуть юрособи-єдинники третьої групи проводити бартерні операції

Чи можуть юрособи — єдинники ІІІ групи проводити бартерні операції

Платники єдиного податку третьої групи — юридичні особи мають здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) винятково в грошовій формі: готівковій або безготівковій (у тому числі з використанням електронних грошей).

Така вимога встановлена пунктом 291.6 Податкового кодексу України (ПК).

Бартерна (товарообмінна) операція — господарська операція, яка передбачає проведення розрахунків за товари (роботи, послуги) у негрошовій формі в межах одного договору (пп. 14.1.10 ПК).

Отже, юрособи-єдинники третьої групи не мають права здійснювати бартерні операції, у тому числі погашати заборгованість за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) іншим способом, ніж грошовим.

За інформацією ДПС у Херсонській області

3 жовтня

Жовтневі кейси для бухгалтера медзакладу

Якщо ви «на стресі», то вам сюди

Пропоную зробити перерву та перезавантажитися — виконати швидку вправу для мозку. Водночас дізнаєтеся про головне у свіжому номері «Головбух Медицина».

Оберіть варіант відповіді на запитання.

Відповіді на всі «Чому так?» знайдете у статтях журналу. Корисного читання!

Дякуємо всім за активність в голосуванні. Розпочали готувати зразок Положення КНП про надання послуг за плату від фізичних/юридичних осіб. А поки запрошуємо реєструватися на вебінар і ставити запитання лектору.

Жовтневі кейси для бухгалтера медзакладу

АКТИВУЙТЕ ДЕМОДОСТУП ТА ЧИТАЙТЕ СТАТТІ СВІЖОГО НОМЕРУ ⏬

ОФОРМИТИ ПЕРЕДПЛАТУ НА ВИГІДНИХ УМОВАХ ⏬

3 жовтня

ДПС впроваджує «е-аудит»

ДПС впроваджує «е-аудит»

Розділом 4.2.2 (b) Національної стратегії доходів до 2023 року, схваленої розпорядженням КМУ від 27.12.2023 № 1218-р, передбачили удосконалення процесів організації та проведення документальних і фактичних перевірок.

Одним із пріоритетів у цьому напрямі є цифрова трансформація основних процесів контрольно-перевірочної роботи та застосування новітніх підходів до її проведення, де ключовим заходом є запровадження в діяльність органів ДПС процедури електронного аудиту («е-аудит»).

На сьогодні ДПС вживає заходи щодо його впровадження. Зокрема, прийняли зміни до законодавчих та нормативно-правових актів, якими створені всі необхідні передумови для впровадження процедури е-аудиту. Змінами визначили форму, структуру та порядок надання електронних документів SAF-T UA до контролюючих органів.

Окрім того:

  • доповнили положення пункту 85.2 статті 85 Податкового кодексу України обов’язком великих платників податків надавати інформацію у електронному вигляді на запит податкового органу під час проведення документальної перевірки;
  • розробили та затвердили методики проведення перевірок достовірності, повноти нарахування та сплати податків, зборів (окремо за кожним податком, збором);
  • розробили файл XSD (визначення схеми XML) для формування стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA), який розміщений на сайті ДПС;
  • затвердили детальний технічний опис елементів стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA) та схеми контролю XML-документів (файл XSD), який призначений для платників, розробників і постачальників програмного забезпечення, які мають на меті включити функцію експорту даних з вихідної системи обліку згідно з вимогами до стандартного аудиторського файлу з можливістю його вивантаження за посиланням: https://tax.gov.ua/baneryi/saf-t-ua/xsd-/;
  • доопрацювали Електронний кабінет шляхом розширення його функціонально-пропускної можливості прийняття файлів у великих обсягах (до 10 ТБ). А саме, доопрацювали програмне забезпечення інформаційно-комунікаційної системи «Електронний кабінет» для забезпечення завантаження файлу XSD (визначення схеми XML) електронного документа стандартного аудиторського файлу (SAF-T UA).

За інформацією ДПС

3 жовтня

З 1 жовтня всі провайдери фіксованого інтернету працюють виключно на загальній системі оподаткування

З 1 жовтня всі провайдери фіксованого інтернету працюють виключно на загальній системі оподаткування

Зробили це контролери примусово, без внесення змін до Податкового кодексу України, без проведення перевірок та складання актів.

Податківці напевно забули, то в Україні діє принцип верховенства права (ст. 8 Конституції України), згідно з яким «дозволено все, що прямо не заборонено законом», — зауважила Ніна Южаніна.

Вона вкотре нагадала, що законодавство не містить прямої заборони надавачам інтернет-послуг перебувати на спрощеній системі оподаткування.

Тому контролери, коли примусово переводили інтернет-ФОПів на загальну систему оподаткування, на її думку, керувалися принципом «дозволено лише те, що прямо визначено законом».

Тепер платники податків змушені доводити свою правоту в судах.

Звертаємо увагу, що провайдери створили е-петицію «Про недопущення скасування спрощеної системи оподаткування платникам податків сфери електронних комунікацій».

Автор петиції стверджує, що дії ДПС є неправомірними, і припускає, що така антиконкурентна «політика» стосовно малого та середнього бізнесу саме сфери електронних комунікацій має іншу мету. Зокрема, поглинання цього бізнесу, або його знищення та, як наслідок, позбавлення споживача доступних за ціною та якістю послуг доступу до мережі Інтернет.

На сьогодні вона зібрала майже 24 тисячі голосів.

За інформацією Ніни Южаніної

3 жовтня

Правила нарахування пені за порушення строків сплати податкового зобов’язання

Пеня за порушення термінів сплати податків: коли та як нараховують

Пеню нараховують:

Пеню на суми сплаченого з порушенням законодавчо встановленого терміну узгодженого грошового зобов’язання, визначеного платником або податковим агентом, нараховують:

  • після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов’язання;
  • за кожний календарний день прострочення його сплати, починаючи з 91 календарного дня, що настає за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов’язання, включаючи день погашення, із розрахунку 100% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

Банк проведень: облік штрафів, пені, неустойки у відповідача та позивача

Окрім того, при виявленні контролюючим органом за результатами перевірки несвоєчасної сплати податковим агентом утриманих (нарахованих) податків до або під час виплати оподатковуваного доходу на користь нерезидента або іншого платника нараховують пеню:

  • починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податковим агентом суми податкового зобов’язання, визначеного ПК;
  • за кожний календарний день такої несплати (неперерахування), включаючи день погашення податкового зобов’язання, з розрахунку 120% річних облікової ставки НБУ, діючої на кожний такий день.

У разі часткового погашення податкового боргу суму такої частки визначають з урахуванням пені, нарахованої на таку частку.

За інформацією ДПС у Полтавській області

3 жовтня

Перебування за кордоном та отримання житлової субсидії: відповіді на актуальні запитання

Перебування за кордоном та отримання житлової субсидії: відповіді на актуальні запитання

Член домогосподарства перебуває за кордоном понад 60 днів, чи призначать такому домогосподарству житлову субсидію?

При зверненні за призначенням житлової субсидії заявник зазначає, що один з членів домогосподарства на час подання заяви перебуває за кордоном понад 60 днів. Таку особу для обрахунку субсидії до складу домогосподарства не включають. Тож соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування на нього не розраховують і доходи під час призначення житлової субсидії не враховують.

Таким чином, житлову субсидію призначають домогосподарству без врахування особи, яка перебуває за кордоном понад 60 днів.

Водночас якщо особи, які звернулися за призначенням субсидії, та не повідомили орган ПФУ про перебування будь-кого з членів домогосподарства за кордоном понад 60 днів, а субсидію обчислили з урахуванням цієї людини (і норми та нормативи розрахували, і доходи врахували), то виплату житлової субсидії припиняють. Надміру виплачені кошти одержувач повертає.

Чи повинен одержувач житлової субсидії повідомляти про виїзд члена домогосподарства за кордон?

Одержувач житлової субсидії протягом 30 днів має повідомити ПФУ про факт, який вливає на призначення житлової субсидії, у тому числі про перебування за кордоном особи зі складу домогосподарства або члена сім’ї особи зі складу домогосподарства сукупно понад 60 днів у періоді, на який призначили субсидію. Наприклад, з 01.05.2024 до 30.04.2025 — у разі автоматичного призначення або з місяця звернення особи до 30.04.2025.

Отримувачі субсидій на територіях адміністративно-територіальних одиниць Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Запорізької, Київської, Луганської, Миколаївської, Одеської, Сумської, Харківської, Херсонської, Чернігівської областей та міста Києва мають обов’язок поінформувати про перебування члена домогосподарства, який перебуває за кордоном понад 60 днів, упродовж місяця після припинення (скасування) воєнного стану в Україні (п. 90 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою КМУ від 21.10.1995 № 848).

Які наслідки можуть бути для одержувача житлової субсидії, якщо він вчасно не повідомив про перебування члена домогосподарства за кордоном?

У разі виявлення органом ПФУ факту перебування члена домогосподарства за кордоном у період отримання житлової субсидії, тим домогосподарствам, які мали обов’язок повідомити про такий факт (тобто за виключенням мешканців вищезазначених адміністративно-територіальних одиниць), виплату житлової субсидії припиняють.

У такому випадку житлову субсидію домогосподарству можуть призначити за новим зверненням з початку опалювального або неопалювального сезону.

За інформацією ПФУ

3 жовтня

Скільки діє згода на розкриття іншому платнику податкової інформації про себе та як її відкликати

Скільки діє згода на розкриття іншому платнику податкової інформації про себе та як її відкликати

Платникам податків надається право отримати податкову інформацію про інших платників податків за попередньо наданою згодою таких осіб, в електронній формі з накладенням кваліфікованої електронної печатки контролюючого органу (п. 22 розд. ІІ Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Мінфіну від 14.07.2017 № 637; далі — Порядку № 637). Інформацію надають у вигляді документа за формою згідно з додатком 5 до Порядку № 637.

Для надання податкової інформації іншим платникам, платник через Електронний кабінет може надати контролюючому органу згоду на розкриття іншому платнику податкової інформації про нього у самостійно визначеному обсязі, шляхом вибору інформації, яка може бути надана платнику (п. 23 розд. ІІ Порядку № 637).

Вхід до Електронного кабінету здійснюйте за адресою: https://cabinet.taх.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.

У режимі «Згода на передачу інформації контрагенту» меню «Згоди на передачу інформації» приватної частини Е-кабінету юрособа може надати Згоду та припинити її дію. Фізособи можуть надати (припинити дію) Згоду у режимі «Згода» меню «Налаштування» приватної частини Е-кабінету. Згода діє до моменту припинення такої Згоди платником, який її надав.

Припинити дію Згоди можна шляхом натискання позначки «Х» у блоці даних, в якому зазначені податковий номер контрагента та перелік доступної йому інформації. Щоб підтвердити припинення Згоди натисніть кнопку «Так».

За інформацією ДПС в Івано-Франківській області

3 жовтня

Мінекономіки та НБУ презентували систему страхування воєнних ризиків

Мінекономіки та НБУ презентували систему страхування воєнних ризиків

Втрата первинних документів через руйнування офісу

Проєкт закону розробив НБУ спільно з Мінекономіки та Мінфіном. Він впроваджує загальнодержавну систему страхування від воєнних ризиків для населення, бізнес-спільноти тощо.

Документ передбачає захист страхових інтересів фізичних та юридичних осіб та спрямований на забезпечення відшкодування збитків, заподіяних таким особам внаслідок реалізації воєнних ризиків в Україні.

Комплексна загальнодержавна система страхування воєнних ризиків фінансуватиметься як коштом акумульованих обов'язкових страхових платежів за договорами страхування, так і за фінансової допомоги донорів.

Проєкт закону передбачає створення Мінекономіки Державної агенції зі страхування воєнних ризиків. Її основними завданнями є:

  • визначення спільної політики оцінки та прийняття ризиків для страховиків-учасників системи;
  • розробка стандартизованих страхових продуктів;
  • визначення централізованих підходів до ціноутворення;
  • ведення Єдиної централізованої бази даних в системі страхування воєнних ризиків.

Система покриватиме ризики фізичної шкоди, спричинені війною. Зокрема передбачають, що обов’язковому страхуванню підлягатиме майно, передане в заставу, та об’єкти житлового будівництва.

Наразі тривають консультації щодо можливого уточнення переліку об’єктів обов’язкового страхування. На подальших етапах планують розширення покриття для більшого кола об'єктів.

За інформацією Мінекономіки

3 жовтня

Чи запрацює на повну «клуб білого бізнесу» цього року

Так, до кінця листопада 2024 року податкова повинна сформувати Перелік платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Після цього на п’ятнадцятий робочий день з дня його затвердження розмістити його на своєму сайті.

Ніна Южаніна зауважила, що навряд чи Перелік ми побачимо раніше 16-20 грудня 2024 року.

При цьому, як завжди, є але.

До 25 жовтня мають бути затверджені нормативно-правові акти, необхідні для реалізації норм Закону України від 18.06.2024 № 3813-IX. Зокрема:

  • Порядок розрахунку критеріїв для включення платників податків до Переліку;
  • Порядок та форма повідомлення платників про включення/виключення з реєстру;
  • Порядок та форма повідомлення платника про відмову в оприлюдненні даних про себе.

На сьогодні проєктів цих порядків ні на сайті Мінфіну, ні на сайті ДПС немає.

Тож чи запрацює клуб цього року — велике питання.

За інформацією Ніни Южаніної

3 жовтня

Відкликання податкових рішень та вимог: коли і як це відбувається

Відкликання податкових рішень та вимог: коли і як це відбувається

Податкове повідомлення-рішення (ППР) або податкову вимогу вважають відкликаними, якщо:

  • суму податкового боргу самостійно погашає платник або орган стягнення;
  • контролюючий орган скасовує раніше прийняте ППР про нарахування суми грошового зобов’язання або податкову вимогу;
  • податковий орган зменшує нараховану суму грошового зобов’язання раніше прийнятого ППР або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі;
  • рішенням суду, що набрало законної сили, скасовують ППР або суму податкового боргу, що визначили в податковій вимозі;
  • рішенням суду, що набрало законної сили, зменшують суму грошового зобов’язання, визначену у ППР, або суму податкового боргу, визначену в податковій вимозі.

ППР або податкову вимогу вважають відкликаною:

  • у день, протягом якого відбулося погашення суми податкового боргу в повному обсязі (у випадках, визначених пп. 60.1.1 Податкового кодексу України; далі — ПК);
  • з дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого ППР або податкової вимоги (пп. 60.1.2 ПК);
  • з дня надходження до платника ППР або податкової вимоги, які містять зменшену суму грошового зобов'язання або податкового боргу (пп. 60.1.3 і 60.1.5 ПК);
  • у день набрання законної сили відповідним рішенням суду (пп. 60.1.4 ПК).

Якщо нарахована сума грошового зобов'язання або податкового боргу збільшується внаслідок їх адміноскарження, раніше надіслане ППР або податкова вимога не відкликаються. На суму збільшення грошового зобов'язання надсилають окреме ППР, а на суму збільшення податкового боргу окрему податкову вимогу не надсилають (не вручають).

За інформацією ДПС в Сумській області

3 жовтня

Реквізит звітності «дата подання» не співпадає з датою її фактичного подання: чи може бути невизнана звітність

Реквізит звітності «дата подання» не співпадає з датою її фактичного подання: чи може бути невизнана звітність

Податкова декларація повинна містити такі обов’язкові реквізити:

  • тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий);
  • звітний (податковий) період, за який подаєте податкову декларацію;
  • звітний (податковий) період, що уточнюєте (для уточнюючого розрахунку);
  • повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) платника згідно з реєстраційними документами;
  • код платника згідно з ЄДР або податковий номер;
  • реєстраційний номер облікової картки платника або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізосіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника та повідомили про це податкову і мають відмітку у паспорті);
  • місцезнаходження (місце проживання) платника;
  • найменування контролюючого органу, до якого подаєте звітність;
  • дата подання звіту (або дата заповнення — залежно від форми);
  • інформація про додатки, що додаєте до податкової декларації та є її невід’ємною частиною;
  • ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому пункту 48.3 Податкового кодексу України (ПК), посадових осіб платника;
  • підписи платника — фізичної особи та/або посадових осіб платника, визначених ПК, засвідчені печаткою платника (за наявності).

В окремих випадках, коли це відповідає сутності податку або збору та є необхідним для його адміністрування, форма податкової декларації додатково може містити такі обов’язкові реквізити:

  • відмітка про звітування за спеціальним режимом;
  • код виду економічної діяльності (КВЕД);
  • код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ;
  • індивідуальний податковий номер згідно з даними реєстру платників ПДВ за звітний (податковий) період;
  • дата та номер рішення про включення неприбуткової організації до Реєстру неприбуткових установ та організацій;
  • ознака неприбутковості організації;
  • повне найменування нерезидента;
  • місцезнаходження нерезидента;
  • назва та код держави резиденції нерезидента;
  • код нерезидента, що присвоєно державою, резидентом якої він є.

У разі подання платником до контролюючого органу податкової декларації, заповненої з порушенням, такий контролюючий орган зобов’язаний надати такому платнику письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови:

  • при отриманні такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв’язку, — протягом п’яти робочих днів з дня її отримання;
  • при отриманні такої податкової декларації особисто від платника або його представника — протягом трьох робочих днів з дня її отримання (п. 49.11 ПК).

Отже, якщо реквізит «дата подання» не співпадає з датою фактичного подання декларації (тобто декларація надрукована раніше, ніж подана) контролюючий орган зобов’язаний надати такому платнику письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови.

За інформацією ДПС у Чернівецькій області

3 жовтня

Усі посилки з-за кордону вартістю до 150 євро оподатковуватимуть: готують законопроєкт

Усі посилки з-за кордону вартістю до 150 євро оподатковуватимуть: готують законопроєкт

Про це повідомив Голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев під час заходу «Діалоги з NV про майбутнє. Бізнес і війна».

Він пояснив, що оподаткування таких посилок вимагають і торгівельні мережі, і вітчизняні виробники.

За його словами перекоси в оподаткуванні деструктивно впливають на ринки. Оподаткування повинно бути нейтральним. У цьому випадку, зазначає Гетманцев, ми підтримуємо чомусь іноземного товаровиробника. Однак наш товаровиробник, який працює, виробляє товари від легкої промисловості до продуктів харчування, сплачує ПДВ.

Як буде закон, то про відновлення оподаткування міжнародних посилок вартістю до 150 євро він проситиме народних депутатів особисто.

На його думку, це абсолютно правильне рішення з яким дуже запізнилися.

За інформацією заходу «Діалоги з NV про майбутнє. Бізнес і війна»

3 жовтня

Роботодавець безплатно передає подарунки працівникам: що з ЄСВ

Роботодавець безплатно передає подарунки працівникам: що з ЄСВ

Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄСВ передбачили Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Держстату від 13.01.2004 № 5; далі — Інструкція).

Одноразові заохочення працівникам підприємства, не пов’язані з конкретними результатами праці (наприклад, до ювілейних та пам’ятних дат, як у грошовій, так і натуральній формі), відносяться до фонду додаткової заробітної плати (п. 2.3.2 Інструкції).

Вартість подарунків до ювілейних та пам’ятних дат, безоплатно переданих роботодавцем працівникам, які не перебувають у трудових відносинах з підприємством, відноситься до інших виплат, що не належать до фонду оплати праці, а саме: є сумою благодійної допомоги, виплаченої особам, які не перебувають у трудових відносинах з підприємством (п. 3.32 розд. 3 Інструкції).

Тому вартість подарунків, безоплатно переданих працівникам (наприклад, до ювілейних та пам’ятних дат, як у грошовій, так і натуральній формі), є базою нарахування ЄСВ лише у разі перебування їх у трудових відносинах з роботодавцем.

За інформацією ДПС в Донецькій області

3 жовтня

Яку адресу визнають податковою адресою ФОП

Державну реєстрацію фізичної особи — підприємця (крім тих, що набули статусу електронного резидента (е-резидента) проводять відповідно до норм Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань» від 15.05.2003 № 755-IV; далі — Закон № 755.

Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань (далі — ЄДР) містить, зокрема, відомості про місцезнаходження фізичної особи — підприємця (адреса місця проживання, за якою здійснюється зв'язок з фізичною особою — підприємцем) (п. 5 ч. 4 ст. 9 Закону № 755).

Взяття на облік ФОП (крім е-резидента) у контролюючих органах здійснюють за податковою адресою на підставі відомостей з ЄДР (крім е-резидента), що надає держреєстратор згідно із Законом № 755 (п. 65.1 Податкового кодексу України; далі — ПК).

Взяття на облік здійснюють без подання будь-яких документів, у т. ч. документів, які підтверджують місце проживання такої фізособи. Податковою адресою платника-фізособи визнають місце її проживання, за яким її беруть на облік як платника податків у контролюючому органі. Платник-фізособа може мати одночасно не більше однієї податкової адреси.

Правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку, встановлені главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розділу XIV «Спеціальні режими оподаткування» ПК (п. 291.1 ПК.

Для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання (СГ) подає до контролюючого органу за місцем податкової адреси заяву про застосування спрощеної системи оподаткування (абз. 1 пп. 298.1.1 ПК).

СГ може заявити про обрання спрощеної системи оподаткування під час держареєстрації:

  • створення юрособи;
  • ФОП;
  • змін до відомостей про юрособу або про ФОП, що містить ЄДР.

Відповідну заяву або відомості передають до контролюючих органів у порядку, що встановив Закон № 755 (абз. 6 пп. 298.1.1 ПК).

Сплачують єдиний податок платники першої — третьої груп (крім е-резидентів) за місцем податкової адреси (п. 295.4 ПК).

Податкову декларацію подают до контролюючого органу за місцем податкової адреси (п. 296.4 ПК).

Таким чином, податковою адресою ФОП-платника єдиного податку (першої - третьої груп) визнають адресу його місцезнаходження (адресу місця проживання, за якою відбувається зв'язок з ФОП) зазначену в ЄДР, за якою його беруть на облік як платника податків у контролюючому органі.

За інформацією ДПС у Донецькій області

2 жовтня

Військовий збір із 01.10.2024: збільшена ставка для працівників і сплата єдинниками

Військовий збір із 01.10.2024: збільшена ставка для працівників і сплата єдинниками

ВЗЯТИ УЧАСТЬ ⏩

ПРОГРАМА

Військовий збір із 01.10.2024: збільшена ставка для працівників і сплата єдинниками На які виплати працівників поширюється підвищена ставка

Військовий збір із 01.10.2024: збільшена ставка для працівників і сплата єдинниками Як оподатковувати перехідні виплати: відпускні, лікарняні, дивіденди

Військовий збір із 01.10.2024: збільшена ставка для працівників і сплата єдинниками Хто платитиме військовий збір за звільнених працівників

Військовий збір із 01.10.2024: збільшена ставка для працівників і сплата єдинниками За якими правилами сплачуватимуть збір єдинники